Novinky ve vlakovém jízdním řádu platné od 13. prosince 2015

02. 12. 2015

Od 13. prosince začne na železnici platit nový jízdní řád, který přinese některé změny vlakových spojů. Příkladem může být pět nových spojů spojujících Olomouc s Valašskem, zavedení hodinového taktu na trati Olomouc – Uničov a dvouhodinového taktu spojení Uničov – Šumperk. 

Cestující se mohou těšit také na zkrácení cestovních dob v regionální dopravě. Z Lipníka nad Bečvou do Olomouce cesta dosud trvala 42 minut, nyní to bude 23 minut. Jízda z Přerova do Šternberka se zkrátí z 53 na 39 minut a z Prostějova do Šternberka z 57 na 38 minut.

Na linkách s hodinovým taktem je omezeno čekání na zpožděné přípojné vlaky. Cílem je snížit přenos zpoždění mezi vlaky, respektive docílit jízdy vlaků podle jízdního řádu.
Některé vlaky nepojedou v určitém období v průběhu vánočních svátků – dočasné řešení pouze pro rok 2015. V roce 2016 předpokládáme o Vánočních svátcích četnější provoz.

Změny v jízdním řádu na jednotlivých tratích v Olomouckém kraji

Trať 017 Dzbel – Česká Třebová: 
- Objednávka Olomouckého kraje ve stejném rozsahu, Pardubický kraj na své náklady posílil ranní spojení.

Trať 024 Ústí nad Orlicí – Štíty: 
- Pardubický kraj na své náklady jezdí do Štítů, 3 páry vlaků v pracovní dny a soboty, 2 páry o nedělích.

Trať 025 Hanušovice – Dolní Lipka: 
- Poslední vlaky na 18. hodinu do Hanušovic a po 18. hodině zpět Os 20527 a Os 7180 nepojedou v pátek. Návrat řešení pátečního spojení Hanušovic a Králíků autobusovou dopravou.

Trať 270: Olomouc – Zábřeh na Moravě: 
- Os 3703 bude výchozí ze stanice Zábřeh na Moravě.

- Os 3755 Šumperk 22.36 – Zábřeh na Moravě 22.55-56 – Mohelnice 23.05 – Olomouc 23.30. V úseku Zábřeh – Mohelnice jede v pracovní dny a v soboty, v úseku Mohelnice – Olomouc v pátky a soboty. V Olomouci bude mít přípoj směr Prostějov, Šternberk a Uničov, Hlubočky a Moravský Beroun. Cílem je nabídnout odvoz pracujícím z odpolední směny ze Šumperku a Zábřehu směr Mohelnice, kde bude v pracovní dny zajištěn přípojný autobusový spoj do města.

- Os 3700 Olomouc 4.34 – Šumperk 5.27 jede také v neděli, tj. denně. Cílem je nabídnout spojení na denní směnu do Zábřehu a Šumperku každý den.

- Os 3752 Olomouc 22.34 bude mít v pracovní dny v Mohelnici přípoj na autobusový spoj do města.

- Os 3754 Olomouc 23.07 – Mohelnice 23.33 – Zábřeh na Moravě 23.43 – Šumperk 23.59, jede v pátky a v soboty. Cílem je nabídnout pozdější spojení pro návštěvníky kulturních a společenských akcí v Olomouci.

- Ve spolupráci s Ministerstvem dopravy došlo k rozšíření provozu vlaků R 903 / Sp 1703 (Brno 6.28 –) Olomouc 7.56 – Šumperk 8.42 / Jeseník 10.09 na soboty, neděle a svátky a u Sp 1702 / R 902 Jeseník 16.54 / Šumperk 18.09 – Olomouc 19.05 (– Brno 20.39) na denně. Vlaky budou mít přímé vozy směr Jeseník i Šumperk v obou směrech. Cílem je nabídnout četné dopolední spojení o sobotách, nedělích a svátcích do turistické oblasti Jeseníků. U večerního vlaku ze Šumperku je cílem nabídnout především dřívější víkendové spojení ze Šumperska.

Trať 270: Olomouc – Přerov: 

- Na vlacích Olomouc XX:30 – Přerov – Nezamyslice a zpět návrat klasických souprav (lokomotiva a vozy), na vlacích Olomouc XX:00 – Přerov (– Hranice – Valašsko) a zpět jednotky řady 460.
 

Trať 270: Přerov – Hranice na Moravě – Suchdol nad Odrou: 

- Osobní vlaky Přerov – Hranice na Moravě a zpět jsou přednostně směrovány směr Valašské Meziříčí a Vsetín (Valašsko). Cílem je zpřehlednění nabídky. Ve střednědobém horizontu by mělo dojít k úpravě na dvouhodinový interval Přerov – Vsetín denně, ve špičkách pracovních dnů proložený do intervalu jedna hodina.

- Úsek Hranice na Moravě – Suchdol nad Odrou je obsloužen vlaky Os jedoucími pouze v tomto úseku s vazbami v obou koncových stanicích na dálkovou dopravu. Výjimkou jsou spoje ve špičkových časech, které jsou vedeny přímo Přerov – Ostravsko a zpět.

- Uvedené změny jsou výsledkem četných jednání zástupců Moravskoslezského, Olomouckého a Zlínského kraje ve vazbě na obsluhu letiště Mošnov. Cílem je nabídnout více přímých spojení Olomoucka a Přerovska s Valašskem, respektive mírně vyrovnat počet přímých spojení Olomoucka a Přerovska s Ostravskem.

- Časové polohy vlaků Os jsou upraveny dle provozní situace tak, aby byl příjezd do Přerova v lichou hodinu a třicátou minutu (dojížďka na sudou celou hodinu v Přerově, vazba na vlaky Os směr Hulín – Otrokovice – Břeclav a také Olomouc, pokud není veden vlak přímo). Z Přerova jsou odjezdy přednostně upraveny na sudou hodinu a třicátou minutu (odjezd ze zaměstnání v Přerově, vazba od Os vlaků ze směru Olomouc, pokud nejede vlak přímo, a ze směru Břeclav – Otrokovice – Hulín). V Hranicích na Moravě je střednědobým cílem dosáhnout uzlu v lichou celou hodinu, kde by měly být přestupní vazby mezi Os vlaky do všech směrů, případně i na dálkovou dopravu. Tato časová poloha umožňuje dosáhnout požadovaných časů pro přestupy do všech směrů ve Valašském Meziříčí včetně vhodných časů pro dojížďku do/ze zaměstnání (lichá hodina třicátá minuta příjezd od Hranic, odjezd na Hranice v sudou hodinu třicátou minutu).

- Os 3301 Přerov 4.25 jede denně (denní dojížďka na Ostravsko), vlak Os 3303 Přerov 5.01 jede v pracovní dny kromě zimních školních prázdnin.

- Os 3325 nově z Olomouce 4.56 a Přerova 5.24 je zkrácen do Hranic na Moravě 5.48.

- Os 4201 Přerov 6.17 – Hranice na Moravě 6.40 nejede.

- Os 3323 Přerov 10.02 a Os 3229 Přerov 11.11 jsou nahrazeny vlakem Os 3229 Přerov 10.22 – Hranice na Moravě 10.49. Vlak nově pokračuje v pracovní dny mimo zimní školní prázdniny směr Valašské Meziříčí a Vsetín.

- Sp 1715 – nový rychlý vlak spojující Olomouc s Valašskem, mezi Olomoucí a hranicemi zastavuje pouze v Lipníku nad Bečvou, Olomouc 14.17 – Lipník nad Bečvou 14:41 – Hranice na Moravě 14:51 – dále zastavuje na všech zastávkách.  Cílem je nabídnout konkurenceschopné spojení Olomouc – Hranice za 34 minut, Olomouc – Lipník nad Bečvou za 24 minut.

- Os 3311 (nyní Přerov 15.01 – Hranice na Moravě 15.23) nejede. V úseku Hranice na Moravě 16.37 – Suchdol nad Odrou 16.55 nahrazen vlakem Os 3319.

- Os 3211 nahrazen vlaky Os 3335 a 3337, které zastavují ve všech stanicích a zastávkách. Vlaky jsou výchozí z Olomouce ve 14.56. V Lipníku nad Bečvou má vlak Os 3337 přestup na Sp 1717 směr Valašské Meziříčí, Vsetín a Horní Lideč. Vlak Os 3335 pokračuje ve vybrané dny z Hranic na Moravě jako Sp 1717 do Horní Lidče.

- Os 3329 Přerov 16.03 nejede, je nahrazen vlakem Sp 1717 z Olomouce v 15.17.

- Os 3333 (dnes Olomouc 19.32 – Suchdol nad Odrou 20.51) v úseku Přerov – Hranice na Moravě 20.34 nejede, v Hranicích na Moravě je zajištěn přípoj od Přerova vlakem Ex 100 Přerov 20.09, přípoj z Olomouce je zajištěn vlakem R 851 Olomouc 19.54.

- Os 3309 Přerov 22.41 – Hranice na Moravě 23.04 je nově prodloužen do Studénky 23.32, kde je zajištěn přestup na vlak Os směr Ostravsko. Cílem je rozšířit oblast pro denní dojíždění do Přerova.

- Os 3322 Vsetín 3.54 – Valašské Meziříčí 4.13-15 – Hranice na Moravě 4.45-50 – Přerov 5.13 (Olomouc 5.48). Cílem dřívějšího příjezdu do Přerova je umožnit přestup na MHD a dosažení začátku pracovních směn v Přerově. V Hranicích je zajištěn přípoj od vlaku Os 3300 ze Studénky 4.14, resp. Ostravska.

- Os 3302 (dnes Bohumín 4.32 – Olomouc 6.48) v úseku Studénka – Hranice na Moravě nejede.

- Sp 1714 – nový rychlý vlak spojující Valašsko s Olomoucí, mezi Valašskem a Hranicemi zastavuje ve všech zastávkách, od Hranic na Moravě 5.58 zastavuje pouze Lipník nad Bečvou 6.07 a Olomouc 6.30 – jedoucí v pracovní dny od 4. ledna 2016 kromě letních školních prázdnin. Cílem je nabídnout konkurenceschopné spojení Hranice – Olomouc za 32 minut, Lipník – Olomouc za 23 minut. Oproti jízdě přes Přerov úspora cca 26 minut.

- Vlaky Os 4204 z Hranic 6.52 a 3202 z Hranic 7.10 sloučeny v úseku Hranice na Moravě 7.03 – Přerov 7.30 (Olomouc 7.56) do jednoho vlaku Os 3332. V Hranicích na Moravě má přípoj od Sp 1716 z Valašska.

- Sp 1716 – nový rychlý vlak spojující Valašsko s Olomoucí, mezi Valašskem a Hranicemi zastavuje ve všech zastávkách, od Hranic na Moravě 7.00 zastavuje pouze Lipník nad Bečvou 7.09 a Olomouc 7.32 – jedoucí v pracovní dny od 4. ledna 2016 kromě letních školních prázdnin. Cílem je nabídnout konkurenceschopné spojení Hranice – Olomouc za 32 minut, Lipník nad Bečvou – Olomouc za 23 minut. Oproti jízdě přes Přerov úspora cca 24 minut.

- Sp 1718 – nový rychlý vlak spojující Valašsko s Olomoucí, mezi Valašskem a Hranicemi zastavuje ve všech zastávkách, od Hranic na Moravě 15.00 zastavuje pouze Lipník nad Bečvou 15.09 a Olomouc 15.32 – jedoucí v pracovní dny od 4. ledna 2016 kromě letních školních prázdnin. Cílem je nabídnout konkurenceschopné spojení Hranice – Olomouc za 32 minut, Lipník nad Bečvou – Olomouc za 23 minut. Oproti jízdě přes Přerov úspora cca 24 minut.

- Vlak Os 3328 (dnes Suchdol nad Odrou 21.13 – Hranice na Moravě 21.31) posunut pro malou vytíženost do časové polohy Suchdol nad Odrou 23.33 – Hranice na Moravě 23.40. V Suchdolu má přípoj od vlaku z Ostravska (odjezd cca 22.25), čímž plní lépe funkci posledního spojení Ostravska a Hranicka. V sobotu a neděli je vlak prodloužen až do Přerova s příjezdem 0.04.

- Vlak Os 3236 pojede v úseku Hranice na Moravě 22:40 – Přerov 23:02 pouze v pracovní dny, o víkendech je spojení posunuté o hodinu později jako přípoj od Os vlaku z Ostravy.

Trať 270: Zábřeh na Moravě – České Třebová: Beze změn

Trať 271: Prostějov – Dzbel

- Vlak Os 24703 Dzbel 5.35 – Prostějov 6.24 pojede i o letních prázdninách.

- Vlak Os 24702 pojede denně (kromě 25.XII. a 1.I.) (nyní nejede v letním období).

Trať 273: Červenka – Prostějov: 

- Ode dne vyhlášení bude zprovozněna nová zastávka Červenka zastávka.

Trať 275: Olomouc – Drahanovice:

- Všechny vlaky, které jezdí v pracovní dny, pojedou až do časů vlaků Os 14021 a 14026 (cca do brzkých odpoledních hodin) i o zimních prázdninách.

- Změna vedení odpoledních vlaků o zimních prázdninách.

- Vlak Os 14023 Olomouc 12.31 – Drahanovice 13.24 pojede v úseku Senice na Hané – Drahanovice v pracovní dny mimo letní a zimní prázdniny (nyní v letním období jezdí).

- Vlak Os 14026 Drahanovice 13.40 – Olomouc 14.25 pojede v úseku Drahanovice – Senice na Hané v pracovní dny mimo letní a zimní prázdniny (nyní v letním období jezdí).
 

Trať 280: Hranice na Moravě – Valašské Meziříčí:

- Vlaky Os 3209, 3211, 3200, 3202 a 3230 přeznačeny na vlaky Sp 1715, 1717, 1714, 1716 a 1718. V úseku Hranice na Moravě – Valašské Meziříčí zastavují ve všech stanicích a zastávkách. Z Hranic na Moravě / do Hranic na Moravě jsou vedeny v pracovní dny od 4. ledna 2016 kromě letních školních prázdnin se zastavením jen v Lipníku nad Bečvou jako přímé do / z Olomouce. Spojení Valaška s Olomoucí se tak zkrátí ve špičce o průměrných cca 20 minut jedním směrem, například Olomouc – Valašské Meziříčí cca 1 hodina 4 minuty, Olomouc – Černotín cca 45 minut.

- Vlaky nejedou ve stejné minutě, protože byly upřednostněny přestupní vazby v Přerově a Valašském Meziříčí a také volná kapacita na vytíženém úseku trati Přerov – Hranice na Moravě. Střednědobým cílem je dosáhnout jednotných minutových poloh, čemuž částečně přispějí právě probíhající výluky na trati.

- Os 3229 (nyní Přerov 11.11 – Hranice na Moravě 11.36 – Vsetín 12.26) nahrazen vlakem Os 3229 Přerov 10.22 – Hranice na Moravě 10.52 – Vsetín 11.49 jedoucím v úseku Hranice – Vsetín místo Os 3231 nově i v pracovní dny o letních školních prázdninách.

- Vlaky Os 3223 Hranice na Moravě 6.36 – Vsetín 7.27 a Os 3237 Hranice na Moravě 18.52 – Vsetín 19.43 jedou nově také v neděle a svátky. Také vlaky Os 3222 Vsetín 3.54 – Hranice na Moravě 4.45 a Os 3224 Vsetín 8.20 – Hranice na Moravě 9.10 pojedou nově v neděle a svátky.

Trať 290: Olomouc – Uničov – Šumperk:

- Změna provozního konceptu z důvodu neustálého poklesu počtu cestujících. Mezi lety 2008 a 2015 došlo k postupnému úbytku cca 28% cestujících na profilu Šumperk – Nový Malín. K poklesu počtu cestujících dochází neustále také v úseku Olomouc – Hlušovice, a sice mezi uvedenými roky o cca 20%.

- Cílem bylo zajistit hodinový interval vlaků jedoucích denně v úseku Olomouc – Uničov, v Olomouci na přestupní uzel v minutě 30 (Olomouc příjezd cca XX:18, odjezd cca XX:37) a dvouhodinový interval Uničov – Šumperk vlaků jedoucích denně. Tato základní nabídka je doplněna zrychlenými vlaky Os Šumperk – Olomouc a Olomouc – Šumperk, v Olomouci na přestupní uzel v minutě 00 (Olomouc ráno příjezd cca XX:56, odpoledne odjezd cca XX:56). Zrychlené vlaky jedou v pracovní dny mimo zimní a letní školní prázdniny, z důvodu omezené kapacity tratě jen ve směru přepravní špičky.

- Půlhodinový interval je nabízen na příjezdu do Olomouce od 4.51 do 7.33, na odjezdu z Olomouce od 13.42 do 18.37.

- Nově bude zajištěn v Olomouci v 15.30 přestup ze všech směrů směr Šternberk a Uničov.

- Nová možnost přestupu na zrychlené vlaky Os nabídne výrazné zkrácení cestovních dob z přípojných směrů, například: Přerov – Šternberk nově R + Os 39 minut (dnes Os + Os cca 53 minut) a Prostějov – Šternberk nově R/Sp + Os 38 minut (dnes Os + Os cca 57 minut).

- U některých vlaků dojde k prodloužení pobytu v Uničově až na 30 minut. Je to z důvodu nutnosti křižování vlaků na jednokolejné trati ve stanici Libina. Přiblížení časových poloh vlaků v Šumperku k minutě 30 vede na zkrácení přestupních dob v Šumperku pro relace Zábřeh – Uničov, například cestovní doba Zábřeh – Libina nově Os +  Os 39 minut (dnes Os + Os cca 59 minut).

- Nový Os 13720 Uničov 4.13 – Olomouc 4.51 s přestupem směr Přerov, Prostějov a Hlubočky jede v pracovní dny kromě zimních prázdnin.

- Znovu zaveden Os 3646 Šumperk 22.51 – Uničov 23.30, který v Šumperku vyčká přípoje od Zábřehu a Hanušovic.

- Os 3623 jede později, Olomouc 4.53 – Uničov 5.35-38 – Šumperk 6.18, čímž získá v Olomouci přestup od Prostějova a Hluboček.

- Os 3627 je v úseku Uničov – Šumperk přesunut o cca 1 hodinu dříve, Uničov 7.23 – Šumperk 8.07 pro zajištění přípoje na R 912 do Zábřehu.

Trať 291: Zábřeh na Moravě – Šumperk:

- Os 3700 Olomouc 4.34 – Zábřeh na Moravě 5.11 – Šumperk 5.27 jede nově také v neděle a svátky. Cílem je nabídnout spojení na ranní směnu denně.

- Os 13008 Zábřeh na Moravě 10.53 – Šumperk 11.10 nejede.

- Os 13016 jede o cca 22 minut dříve, tj. Zábřeh na Moravě 16.31 – Šumperk 16.47.

- Os 13020 jede o cca 22 minut dříve, tj. Zábřeh na Moravě 18.31 – Šumperk 18.47.

- Os 13024 jede o cca 12 minut dříve, tj. Zábřeh na Moravě 22.28 – Bludov 22.39.

- Os 3754 Olomouc 23.07 – Mohelnice 23.33 - Zábřeh na Moravě 23.42-43 – Šumperk 23.59, jede v pátky a v soboty. Cílem je nabídnout pozdější spojení pro návštěvníky kulturních a společenských akcí v Olomouci.

- Os 3703 v úseku Šumperk 3.59 – Zábřeh na Moravě 4.15 nejede.

- Os 13005 jede o cca 15 minut později, tj. Šumperk 7.05 – Zábřeh na Moravě 7.23.

- Os 13007 Šumperk 8.49 – Zábřeh na Moravě 9.06 nejede.

- Os 13011 jede o cca 15 minut později, tj. Šumperk 11.05 – Zábřeh na Moravě 11.23.

- Os 13013 jede o cca 15 minut později, tj. Šumperk 13.04 – Zábřeh na Moravě 13.23.

- Os 13025 Šumperk 20.47 – Zábřeh na Moravě 21.06 nejede.

- Os 3753 v úseku Šumperk 21.30 – Zábřeh na Moravě 21.50 jede dříve. Cílem je nabídnout přestupní vazbu v Šumperku od vlaku Os 23877 ze Sobotína a Petrova nad Desnou a také od vlaku Os 3643 z Uničova do Zábřehu na noční směnu v Zábřehu.

- Os 3755 – Šumperk 22.36 – Zábřeh na Moravě 22.55-56 – Mohelnice 23.05 – Olomouc 23.30. Nově přímé spojení z odpolední směny v Šumperku denně do Zábřehu, v pracovní dny a soboty do Mohelníce a v pátky a soboty až do Olomouce. V Olomouci bude mít přípoj směr Prostějov, Šternberk a Uničov, Hlubočky a Moravský Beroun. Cílem je nabídnout odvoz pracujícím z odpolední směny ze Šumperku a Zábřehu směr Mohelnice, kde bude v pracovní dny zajištěn přípojný autobusový spoj do města.

- Ve spolupráci s Ministerstvem dopravy došlo k rozšíření provozu vlaků R 903 / Sp 1703 (Brno 6.28-) Olomouc 7.56 – Šumperk 8.42 / Jeseník 10.09 na soboty, neděle a svátky a u R 902 a Sp 1702 Jeseník 16.54 / Šumperk 18.09 – Olomouc 19.05 (– Brno 20.39) na denně. Vlaky budou mít přímé vozy směr Jeseník i Šumperk v obou směrech. Cílem je nabídnout četné dopolední spojení o sobotách, nedělích a svátcích do turistické oblasti Jeseníků. U večerního vlaku ze Šumperku je cílem nabídnout především dřívější víkendové spojení ze Šumperska.

Trať 292: Šumperk – Hanušovice – Jeseník – Krnov: 

- Vlaky Os 13640 Jeseník 9.39 – Ostružná 10.09 a Os 13641 Ostružná 10.15 – Jeseník 10.43 pojedou v soboty v lednu až únoru a v květnu až září.

- Os 3615 Šumperk 18.32 – Hanušovice 19.13 ukončí jízdu v Hanušovicích (dnes končí v Lipové-lázních).

- Os 3663 Šumperk 22.48 – Hanušovice 23.31 nahrazen vlaky Os 3755 Šumperk 22.36 – Bludov 22.42 (-Mohelnice, Olomouc) a Os 3665 (Zábřeh na Moravě-) Bludov 22.46 – Hanušovice 23.20.

- Os 13667 v úseku Hanušovice 13.31 – Bohdíkov 13.39 nejede. Nahrazen autobusem linky 930220 ze zastávky Hanušovice,viadukt 13:48 – Hanušovice,ZETOR 13:50.

- Os 3618 Jeseník 21.15 – Lipová Lázně 21.22 nejede, jízda byla vynucena technologií dopravce, která nebude po modernizaci žst. Jeseník nutná.

- Os 13629 v úseku Hanušovice 22.12 – Šumperk 22.48 jede o cca 8 minut dříve. Cílem je zkrátit čekání na spoj po odpolední směně v Hanušovicích a také dosáhnout přípoj v Šumperku směr Uničov. Přípoj v Bludově bude nově zajištěn v pracovní dny a sobotu až do Mohelnice, resp. v pátek a sobotu až do Olomouce.

- Ve spolupráci s Ministerstvem dopravy došlo k rozšíření provozu vlaků R 903 / Sp 1703 (Brno 6.28 –) Olomouc 7.56 – Šumperk 8.42 / Jeseník 10.09 na soboty, neděle a svátky. Vlaky budou mít přímé vozy směr Jeseník i Šumperk v obou směrech. Cílem je nabídnout četné dopolední spojení o sobotách, nedělích a svátcích do turistické oblasti Jeseníků.

Trať 293: Šumperk – Kouty nad Desnou / Sobotín: 

- Zachován současný provozní koncept. Předpoklad možného spuštění nového provozního konceptu v souvislosti s elektrifikací tratě Šumperk – Kouty nad Desnou k 12. červnu 2016.

Trať 294: Hanušovice – Staré Město: 

- Vlaky Os 13659 Staré Město 8:28 – Hanušovice 8:49 a Os 13660 Hanušovice 9:15 - Staré Město 9:34 pojedou v pracovní dny (dnes pracovní dny a soboty).

- Os 13667 13:09 Staré Město – Hanušovice 13:30 ukončen v Hanušovicích (dnes končí v Bohdíkově).

Trať 295: Lipová-lázně – Javorník: Beze změn

Trať 297: Mikulovice – Zlaté Hory: Beze změn

Trať 300: Přerov – Kojetín – Nezamyslice – Vyškov: 

- Na vlacích Olomouc XX:30 – Přerov XX:00 – Nezamyslice návrat klasických souprav (lokomotiva a vozy).

Trať 301: Olomouc – Prostějov – Nezamyslice: 

- Os 3704 nově prodloužen z Nezamyslic s odjezdem ve 4.40 a příjezdem do Olomouce v 5.25. Cílem je nabídnout spojení na denní směnu v Olomouci také pro pracující z úseku Nezamyslice – Prostějov.

- Mezi vlaky Os 14060 a Os 3708 je v Prostějově ze směru Nezamyslice do směru Olomouc nutný přestup. Důvodem byla úspora elektrické jednotky, která je využita na vlaky Sp Hranice na Moravě – Olomouc. Došlo také k úspoře provozních nákladů na straně dopravce. Vlak 3708 Prostějov 5.59 – Olomouc 6.28 jede nově denně, tj. také v neděle a svátky (kromě období 28. 12. – 31. 12. 2015).

- Os 3716 (nyní Prostějov 9.00 – Olomouc 9.27) nejede.

- Os 3701 nejede z Olomouce, ale pouze v úseku Prostějov 5.10 – Nezamyslice 5.32.

- Os 3703 jede v úseku Olomouc 5.00 – Prostějov 5.26 každý den, tj. včetně svátků 25. 12. a 1. 1.

- Os 3735 jede nově v úseku Olomouc 17.30 – Prostějov 17.57 denně, tj. také v soboty.

- Os 3747 nový vlak Prostějov 23.02 – Nezamyslice 23.20 jede v pondělí až čtvrtky a o nedělích. Střednědobým cílem je vedení vlaku denně, aby bylo zajištěno spojení z odpolední směny v Olomouci denně (odj. přípojného vlaku z Olomouce ve 22.30).

Trať 303: Kojetín – Valašské Meziříčí: V Olomouckém kraji beze změn.

Trať 310: Olomouc – Moravský Beroun:

- Nový vlak Os 3507 Moravský Beroun 21.33 – Bruntál 22.05, který jede v pátky a bude mít přípoj od vlaku Os 3565 Olomouc 20.37 – Moravský Beroun 21.31.

Trať 330 Přerov – Břeclav: 

- Na všech „dlouhých“ spojích Os (Přerov – Staré Město u Uh. Hr. / Břeclav) klasická souprava s lokomotivou, modernizovanými vozy a řídícím vozem.

Pojmenujte si vlak - soutěž

Aktuality

Koordinátor Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje IDSOK - Integrovaný dopravní systém Olomouckého kraje Olomoucký kraj
english